maanantai 14. marraskuuta 2011

Blogi Haaste !

Eli  Milla haastoi minut kirjoittamaan että minkälainen hevosenomistaja olen :)
Katsotaan mitä saan aikaseksi ja anteeksi siitä kaikille etten ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan :)

Homman nimi on siis se, että sinun täytyy kertoa millainen hevosenomistaja olet. Mitä haluaisit itsessäsi parantaa, ja mistä asioista olet ylpeä? Muistattehan olla rehellisiä, muuten tästä menee kokonaan maku. Jokainen postauksen kirjoittanut voi haastaa 3 henkilöä tekemään tämän.


Haastan: Saran  ja Emmin


Olen ratsastanut 5 vuotiaasta lähtien eli nyt yhteensä 12 vuotta , ompas iso lukema kun kirjoittaa sen ;D mutta silti nopeesti jotenkin tuntunut et oisi mennyt. Minulla on aina periaatteessa ollut omia hevosia tai äitini on omistanut ja sitä kautta sitten oppinut kaikki salat. Tietenkin olen ollut ratsastuskoulullakin kun siellä oli kavereita :) aloin pitämään "omaa" hevosta muistaakseni oisinko ollut 12 vuotias eli Lohista ja samalla pidin yhtä pientä valkosta Nio ponia ....  valitettavasti mulla ei ole Niiosta kuvia. Lohis oli meille 7 vuotta ja sen kanssa lintsasin aina jos äiti piti tuntia minulle niin esimerkiksi joistain ratsastusteistä/kulmista yms. Minulla ei ollut silloin mitään ongelmaa harjauksen kanssa tai vastaavan kaa kun äiti oli mukana niin kaikki oli tosi tarkkaa. Lohis oli aivan mahtava hevonen ja sitten se lähti opetusmestariksi kahdelle perheelle ja onneksi sitten tutustuin toisen perheen tyttäreen niin kuulen niiltä aina sitten kuulumiset lohiksesta ja tietenkin katan kisaponista balusta :) Kun Lohis oli myyty niin pidin yli vuoden väliä ja kisasin ratsastustallin hevosella Onnilla . Sitten hankittiin 2009 Simo ja nyt voin aloittaa mun hyvät ja huonot puolet mun hevosomistamisesta.

Kuva Simosta ( ollut meillä 3-4 kk)

Plussat +
  • Yritän aina suunnitella viikko-ohjelmani ja varautua kisoihin että varmasti simppa sitten jaksaa
  • käyn joka ikinen päivä tarkistamassa hevosen (terve ei haavoja yms.) 
  • Yritän aina simon kanssa treenata kyllä kovasti että kunto kasvaa yms mutta uudet asiat käyn aina hitaasti ja monesti läpi koska silloin itsekkin tiedän että miten se menee ja miten Simo reagoi
  • En tiedä oikee onko tämä + vai - mutta olen yliherkkä aina ja ihan joka ikinen päivä luulen aina että hevonen on jostain jalasta askelta lyhyempi vaikka ei olisikaan vaan mun on vaan joka päivä tarkistettava ja jos jotenkin nään niin on aina pakko jotenkin juoksuttaa että näen että ontuuko vai ei :) mutta onneksi ei sitten kummiskaan ole ontunut tai ollut EP 
  • Loimitan minun mielestäni aina sillalailla järkevästi jos klippaan niin loimitan sopivasti jos en niin vähemmän
  • Simon ruokinnassa on aika paljon purkkeja(B 12 ,valkosipuli,elektrolyytti jos hikoo ja ade-vim)  mutta yritän aina mahdollisen järkevästi tehdä sen ettei tule liika kauheata määrää kaiken mailman aineita eli teen pienissä määrissä ja monesti 


Simo meillä 3-4 kk
Miinukset -

  • Harjaan kyllä aina joka ikinen päivä kun menen ratsastamaan mutta en vain välillä jaksa harjata esim hevonen vapaalla juoksutus tai jotain vastaavaa tai ratsastuksen jälkeen.
  • Pesen kamoja aika harvoin ainakin minimissään 1 krt kk mutta kisoja on niin paljon ja valkkui että pesen kyllä sinne että kyllä sitä pesua tulee 3 krt kk ( onneksi) :)
  • Ratsastus menee koulun edelle vaikka mun mielestä pitäisi olla tasa-vertaisia mutta en voi vaan mitään , mutta ei se sillee haittaa ole mutta kun kokeet tulee ja pitää valita jäänkö kotiin lukemaan niin menen mielummin ratsastamaan . 
  • olen huono pitämään kaapin järjestyksessä! ihan järkyttävää ja ei kiva homma kun pitäisi löytää jotain mutta en mahda itselleni mitää
Siinä ne taisi olla , ei ainakaan nyt enempää tule mieleen ;)


Kuva Simosta ( 2011 kesä) Muuttunut ? ei ehkä näy mutta todellakin :)

Viellä tän päiväsestä ratsastuksesta

Menin koulu meni ihan sairaan hyvin kumpa aina kuuntelis noin hyvin ja on tullut yksi ongelma , kun teen laukanvaihtoja niin simo lähtee käsistä ja ollaan sekunnissa toisella puolella kenttää ja se ei ole sitä ettei tykkäisi vaan se tykkää siitä ja innostuu vähän turhankin paljon mutta eikun treeningiä lisää
Ens vklp oisi ekat kunnon alue valmennukset ja videoita tulee jippiaijee ;)

Klippasin Simon uudestaan ja tulee huomenna kuvia kun en saanut tänään aikaseks ladata koneelle niitä mutta huomisiin :) ja Kiitokset Millalle haasteesta :)
ja kommenttia ihan rohkeesti vaan :) kysymyksiä yms.:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti