tiistai 22. marraskuuta 2011

Aluevalmennus

Lauantaina lähdettiin Peuramaalle aluevalkkuun tällä kertaa mentiin koulua ja en saanut lauantaista mitään videota , koska unohin kameran himaan. Eli heti kun päästiin selkään ja oltiin kävelty alkukäynnit ja ravattu kans niin eikun jalkkarit pois! noh siinä vähän aikaa mentiin et saatiin istunta ja tahti hyväks no mulle tuli aika paljon mun istunnasta kommenttia Minnalta , ensinäkin nojaan liikaa taakse ja sitten Simo menee liian etupainoiseksi. Minun nojautuminen taakse siis ei ollut kuin parista sentistä kiinni mutta kun yritin eteen mennä niin oli niin vaikeeta ku olla ja voi :)

 Eli tehtiin ekana loivat kaaret ravissa ja sitten kun alkoi mennä hyvin niin alotettiin ottamaan ympyrät niiden loivien kaarteitten keskelle uraa kohti , Simo oli ihan sika hyvä kuunteli todella hyvin mutta mulla nousi koko ajan kädet taivaisiin en tiää mitä mun käsille tapahtu mut ei ne vaan totellu :D:D Otettiin sen jälkeen kaarteisiin väistöt eli keskelle väistö ja takas toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan . Sitten otettiin laukat , hetken aikaa pääty-ympyrällä että saatiin pyöriviksi laukat ja sitten aloitettiin laukkaväistöt pituushalkasijalta uraa kohti meni hyvin ekana aluksi vaan valutettiin pois mutta mulla oli koko ajan semmonen tunne et simo valui väärin eli siis mun alta pois eikä käyttänyt selkää eikä nostanut jalkojaan , otin ihan kunnolla sitten eli otin tajapään mukaan ja hidastin laukan ja vähän tiukemmin väistöt. Kun oltiin laukat kumpaakin suuntaan niin mentiin keskiympyrälle ja annettiin kaikkien mennä pidempää laukkaa ja venyä alas . Otettiin viellä ravi ja fiilis oli mahtava kun ravi oli parhaimmillaan . Oli kyl mahtavaa:)


Sunnuntaina otettiin kans uudestaan jalkkarit pois ja aloitettiin käynnissä väistöt pituushalkasijalle ja uraa kohti . Otettiin ravia ja joka kulmaan ympyrät  , Simo oli aivan mahtava ei mitenkää jäykkä taipui todella hyvin ja oli ihana :) laukassa tehtiin ympyröitä ja pitkillä sivuilla taivutus ulos ja pehva kans :D meni hyvin simo kyllä jossain kohissa pisti vastaan ja tuli pari pukkia sun muuta mutta olen tyytyväinen :) Laukat kun oltiin tehty niin sitten kolmikaarista kiemurauraa ravissa ja piti saada mahdollisimman pehmeeksi ravi ja rennoksi ilman että tahti hiipuu, simo onnistu siinä hyvin. Mun mielestä vklp meni TOSI hyvin ja olen itseeni tyytyväinen että Simoon :)

Tämä video on ihan sairaan pitkä , eli katsokaa niin kauan kun jaksatte
ja toivottasti tämä on hyvä että selitän eka mitä tehtiin ja sitten näätte itse miten meni:)

tässä on viellä arvostelut;

Kouluratsastus;
Istunta/ Asento Kuntoon olkapää, lonkka, kantapää samalle linjalle. Nojaat helposti liikaa taakse ja teet painetta kohti hevosen suuta - joutuu kuolaimen taakse ja tulee etupainoiseksi.

Sunnuntai:
Hieno , kiva asenne !
Kuuntelit hyvin.
Hevosesi tänään ryhdikkäämpi ja rennompi

Hevonen
Mukavan näköinen hevonen
Tarkista ruokinta 
Minnan mielipide : ei kauraa -> tulee pönttöenergiaa (totta)
Stressaa helposti
- hae rentoutta

Harjoittele kotona :
Istunta (ilman jalustima)
pystyyn

Siirtymisiä 
tahti,tahti ja tahti

Hyvä tulee !!!!:D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti